
Rodzina jest tak ważna, że „sama miłość nie wystarczy”.
Potrzebne jest świadome zaangażowanie w rozwijanie
umiejętności pomagających w budowaniu relacji z najbliższymi.
Tak, jak do smacznego gotowania same chęci i modlitwa nie
wystarczą – czasem warto kogoś podpytać, zajrzeć do
książki kucharskiej, na forum kulinarne, podobnie jest
z funkcjonowaniem tej „najważniejszej firmy”: rodziny.
Proponujemy warsztaty, które pomagają być bliżej:
męża, żony, dzieci. Zależy nam, by słowa Jana Pawła II
o budowaniu cywilizacji miłości miało konkretne przełożenie
na rozwój każdego członka rodziny. By rodziny były znakiem
obecności Boga w świecie (KKK nr 855).


Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Rodzicem nie tylko „się zostaje” lecz „staje się” nim. Wychowując innych musimy wychowywać siebie. Z pomocą wychowawcom przychodzi „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Doświadczenie ponad 150 tysięcy rodziców i wychowawców, którzy przeszli cykl warsztatów pokazuje, że naprawdę warto się uczyć! Program ten jest realizowany w Polsce od 1996 roku. W 2004 został wpisany w Narodowy Plan Działań na Rzecz Dzieci. Program posiada rekomendację Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich i Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, ORE – Ośrodka Rozwoju Edukacji. Jest skierowany do wszystkich którzy chcą budować głębsze, cieplejsze relacje przede wszystkim z dziećmi lub wychowankami.
Jesteś Rodzicem, Nauczycielem, Wychowawcą?
Być może chciałbyś poznać odpowiedź na poniższe pytania:
-
Co zrobić żeby dziecko chciało Cię słuchać?
-
Jak wpływać na niepożądane zachowania dziecka?
-
Co zrobić, żeby dziecko było samodzielne?
-
Jak budować realne poczucie własnej wartości dziecka?
-
Co zrobić, by dziecko chciało współpracować?
-
Jak dobrze rozwiązywać konflikty z dzieckiem?
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji
z dziećmi lub wychowankami.
Głównym celem SZKOŁY DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Zapraszamy Cię, jeżeli zauważyłeś trudności w kontaktach z dziećmi, ale także wtedy, jeśli chciałbyś uniknąć ich w przyszłości.
Szkoła składa się z trzech części:
?
„Jak mówić żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły?”
"Rodzeństwo bez rywalizacji"
2
1
„Jak rozmawiać z nastolatkiem”
3
1
„Jak mówić żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły?”
Tematyka zajęć:
• wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
• rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
• aktywne, wspierające słuchanie,
• motywowanie dziecka do współdziałania,
• modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
• uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,
• wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
• budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
• konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
Zajęcia mają charakter warsztatów. Jest to cykl 10 cotygodniowych spotkań. Liczebność grupy to 10-15 osób.
2
„Rodzeństwo bez rywalizacji”
Druga część warsztatów umiejętności wychowawczych „Rodzeństwo bez rywalizacji, czyli jak pomóc dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością". Zajęcia adresowane są do Rodziców i Wychowawców, którzy brali już udział w pierwszej części warsztatu - czyli
"Jak mówić... jak słuchać...".
W programie:
-
Skąd się bierze zazdrość o rodzeństwo?
-
Jak sobie radzić z rywalizacją miedzy dziećmi?
-
Ryzyko porównywania
-
Sprawiedliwość – równo znaczy mniej
-
Role w rodzinie
-
Co robić gdy dzieci się kłócą i biją?
-
Długi konflikt miedzy dziećmi – rodzic mediator
-
Jak pomóc dzieciom w odkrywaniu korzyści płynących z dzielenia się i współpracy?
-
Najstarsze, średnie, najmłodsze – znaczenie kolejności urodzin
3
„Jak rozmawiać z nastolatkiem?”
Adresowana do rodziców i wychowawców nastolatków, uwzględniająca problemy wieku dorastania. Zajęcia adresowane są do Rodziców
i Wychowawców, którzy brali już udział w pierwszej części warsztatu - czyli
"Jak mówić... jak słuchać...".
-
Młodzieńczy bunt;
-
Pragnienie akceptacji;
-
Potrzeba decydowania o sobie;
-
Zainteresowanie seksem;
-
Narkotyki;
-
Uzależnienia behawioralne - m.in. od komputera;
-
Niebezpieczeństwo mediów.
Zdecydowany/a
aby się zapisać?
Osoba do kontaktu:
Asia Chalimoniuk
Tel: 791 757 799

NIE DAJ ZŁOŚCI ZA WYGRANĄ - trudne emocje dziecka i rodzica.
Rodzicu, wychowawco!
- czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek:
-
być naprawdę złym na swoje dziecko
-
krzyczeć na nie, szarpać, uderzyć je lub stracić nad sobą kontrolę?
-
czuć się potem winnym i zniechęconym?
-
postanowić od tej pory za wszelką cenę zachować spokój!
-
a mimo to wciąż czuć w sobie złość na dziecko?
Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi „tak” – ten warsztat jest dla Ciebie!

Bycie rodzicem to ciężka raca. Każdy dźwiga na sobie odpowiedzialność nie tylko za wychowanie dzieci , ale również za wiele innych spraw. Nic więc dziwnego, że rodzice bardzo często czują się spięci, zestresowani i wtedy właśnie wybuchają złością.
Złość to silne uczucie, które trudno zrozumieć i kontrolować, ale jest to możliwe! Pierwszym krokiem do zapanowania nad złością jest zrozumienie, skąd się bierze i jak przebiega.
Na warsztatach uczestnicy będą mogli nauczyć się:
-
rozpoznawać wczesne oznaki napięcia i stresu, zanim jeszcze przerodzą się
w wybuch złości – i radzić sobie z nimi, -
rozpoznawać tak zwane myśli – zapalniki, które wywołują ów wybuch,
-
jak skutecznie radzić sobie ze złością – monity hamujące złość,
-
rozwiązywać sytuacje konfliktowe związane ze złością,
-
zmienić sposób komunikowania się z dzieckiem.
Warsztaty będą prowadzone w ciągu dwóch dni. Zaczynać się będą w piątek o godz. 17:00 i trwać do godz. 21:00. Natomiast w sobotę w godzinach 8:00 – 16:00.
Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową. Część spotkania będzie miała charakter teoretyczny, jednak zdecydowaną większość stanowić będą ćwiczenia i praca własna uczestników. Zasady obowiązujące podczas przebiegu zajęć to: zamknięta grupa (od 6 do 15 osób), istnienie norm, otwarty i bliski kontakt między uczestnikami i prowadzącymi.
Zajęcia odbywać się będą w Poradni Fundacji Kurs na Miłość przy ul. Narutowicza 37 w Białej Podlaskiej. Istnieje również możliwość poprowadzenia zajęć na terenie wskazanym przez zainteresowanego po wcześniejszym zorganizowaniu przez niego grupy uczestników.
Na warsztaty zapraszamy rodziców i dziadków dzieci i nastolatków, wychowawców i nauczycieli.
- jeżeli warsztaty będą odbywały się w miejscu wskazanym przez zainteresowanego, poza miastem Biała Podlaska, zainteresowany zobowiązany jest pokryć koszty dojazdu prowadzących.
Zdecydowany/a
aby się zapisać?
Pytania / Koszt / Zapisy:
Asia Chalimoniuk
Tel: (+48) 791 757 799

GDY DZIECKO PYTA SKĄD SIĘ WZIĄŁEM?
- jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o seksie?

Rodzice coraz częściej zastanawiają się JAK i KIEDY rozmawiać ze swoimi dziećmi o seksie. Czasami zdarza się, że jak już podejmują temat, to słyszą od dziecka następującą odpowiedź: „Mamo, ale ja już to wiem …”.
Warto wiedzieć, że zainteresowanie seksualnością i płciowością pojawia się już u dziecka w wieku przedszkolnym i jest zjawiskiem jak najbardziej naturalnym na tym etapie rozwoju. Już w tym czasie rodzice mogą usłyszeć od dziecka trudne pytania typu: „Skąd się biorą dzieci?”. Kolejne lata (szczególnie klasa I-III szkoły podstawowej) – to kolejne, bardzo ważne i nieproste pytania, stawiające rodziców w roli eksperta w oczach dziecka. Dlatego też warto jest zastanowić się wcześniej, w jaki sposób będziemy tłumaczyć dziecku sprawy związane z seksualnością.
Warto również pamiętać, że na rozmowę o seksie z dzieckiem nigdy nie jest za późno! Jeżeli jesteś rodzicem dziecka wkraczającego w okres dojrzewania, a nigdy nie rozmawiałeś z nim na „te” tematy – możesz w każdej chwili zacząć taką rozmowę, żeby seks i seksualność nie były w Waszej relacji tematami tabu.
Na zajęciach będą poruszane następujące zagadnienia:
-
w jakim wieku powinno być dziecko, aby rozpocząć z nim rozmowy o płciowości
i seksualności, -
w jaki sposób prowadzić rozmowę,
-
dlaczego, tak ważne jest, aby to rodzice przekazywali wiedzę o seksie
i seksualności, -
„Dlaczego moja siostra używa podpasek?” – odpowiedzi na trudne pytania,
-
w jaki sposób rozmawiać o seksie z nastolatkiem,
-
czy pozwolić nastolatkowi na wspólny wyjazd z dziewczyną/chłopakiem,
-
zagrożenia: seksting i inne – jak nauczyć dziecko szacunku do siebie i swojego ciała,
-
z jakich książek czerpać wiedzę na powyższe tematy.
Warsztaty będą prowadzone w ciągu dwóch dni. Zaczynać się będą w piątek o godz. 17:00 i trwać do godz. 21:00. Natomiast w sobotę w godzinach 8:00 – 16:00.
Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową. Część spotkania będzie miała charakter teoretyczny, jednak zdecydowaną większość stanowić będą ćwiczenia i praca własna uczestników. Zasady obowiązujące podczas przebiegu zajęć to: zamknięta grupa (od 8 do 15 osób), istnienie norm, otwarty i bliski kontakt między uczestnikami
i prowadzącymi.
Zajęcia odbywać się będą w Poradni Fundacji Kurs na Miłość przy ul. Narutowicza 37 w Białej Podlaskiej.
Istnieje również możliwość poprowadzenia zajęć na terenie wskazanym przez zainteresowanego po wcześniejszym zorganizowaniu przez niego grupy uczestników.
Na warsztaty zapraszamy rodziców i dziadków dzieci i nastolatków, wychowawców
i nauczycieli.
- jeżeli warsztaty będą odbywały się w miejscu wskazanym przez zainteresowanego, poza miastem Biała Podlaska, zainteresowany zobowiązany jest pokryć koszty dojazdu prowadzących.
Zdecydowany/a
aby się zapisać?
Pytania / Koszt / Zapisy:
Asia Chalimoniuk
Tel: (+48) 791 757 799